Amikor ezt a cikket írom, már több, mint két hónapja áll a gazdaság nagy része, a vállalatok csökkentett módban üzemelnek, a munkavállalók túlnyomó többsége pedig otthonról, azaz home office-ból dolgozik. A büdzséket mindenhol megszorították, befagyasztották az extra kiadásokat, így a vállalati ételrendelések száma jelentősen megcsappant, a járvány kitörése óta pedig gyakorlatilag alig volt igény bármiféle céges ételrendelésre, szolgáltatásra. DE! Most újra változóban a piac.
A koronavírus okozta gazdasági sokk és leállás a céges ételrendelést és a dolgozói étkeztetést is átalakítja
Lassan kezd visszatérni az élet a vállalatok háza táján, ismét egyre több az új ajánlatkérés céges ételkiszállításra. Ezek az ajánlatkérések most mások, mint a járvány előtt voltak, megváltozott a piac és megváltoztak az igények.
Jelen pillanatban az a legerősebb trend a vállalatoknál, hogy a különböző online meetingek, tárgyalások résztvevői számára küldenek ételeket, vagy komplett szeretetcsomagokat, amikkel feldobhatják a még mindig kissé esetlen, személytelen online megbeszélések hangulatát.
Az ajánlatkérések növekvő száma mindenképpen bizakodásra adhat okot, viszont egyelőre még sajnos nem beszélhetünk valódi fellendülésről. Ennek oka az, hogy az új fogyasztói szokások éppen most vannak kialakulóban, a cégek még a sötétben tapogatóznak, ezért inkább kivárnak és próbálják megtervezni, hogy ha teljesen kitisztul a levegő, akkor merre és hogyan tovább.
Munkahelyi ebéd
Három fontos dolog történik most ezen téren:
- Az éttermek készülnek az újranyitásra. Nekik meg kell majd oldaniuk, hogy megfelelő távolságban tudják leültetni a vendégeket. Ez ugyanúgy igaz lesz az munkahelyi menzákra is, sőt!
- Az embereknek megváltoznak az igényeik, és senki nem akar majd menzákon tömött sorokban állni és több szár emberrel egy térben összezárva étkezni.
- Nagy a teher a HR munkatársak vállán, ugyanis sokszor az ő feladatuk kitalálni a megoldást arra, hogy a kollégák az új helyzetben is biztonságosan ebédelhessenek majd.
A koronavírus a munkahelyi ebédet fogja érinteni a leginkább, mivel a legtöbb munkavállaló vagy a munkahelyén, vagy egy, a munkahelyéhez közeli étteremben, menzán étkezik.
A járvány alapvetően változtatja meg a tömeggel kapcsolatos biztonságérzésünket és erre minden vállalatnak megfelelően fel kell készülnie.
Az újranyitást követő időkben, de főleg az első 1-3 hónapban nagyon fontos lesz olyan megoldásokat találni mind a vállalati, mind a szolgáltatói oldalon, amik elősegítik a dolgozók visszatérését és erősítik a biztonságérzetüket. Az emberek nem akarnak majd tömött sorokban sorban állni ebédért és az érvényben maradó korlátozások miatt az éttermi, menzák sem fognak tudni minden embert leültetni.
Jelentősen megnövekszik az igény az elviteles ételek iránt és az olyan ebédmenük iránt, amit a dolgozók akár közvetlenül az asztalukhoz kiszállítva kapnak meg és akár ott is fogyaszthatnak el. Az ételeknél fontos lesz, hogy teljes értékűek és könnyen fogyaszthatóak legyenek, valamint, hogy egyénileg csomagolják.
Érdemes lesz ezt a trendet ötvözni a lebomló ételdobozokra és evőeszközökre való átállással, mivel ezt a lépést 2021-re egyébként is meg kell tenni.
Ha a cégednél te vagy felelős a fentiekért, akkor a következőket érdemes tenned:
- Kérdezz rá a közeli menzáknál, éttermeknél, hogy mivel készülnek az újranyitásra.
- Keress olyan ebédkiszállítókat, akiktől munkatársaid rendelhetnek, ha nem szeretnének sorba állni.
- Nézd meg, hogy van-e olyan online szolgáltató, ahol minden kolléga külön-külön megrendelheti az ebédjét. (pl. az Ordit)
- Érdeklődj a szolgáltatóknál, hogy kaphattok-e valamilyen speciális kedvezményt, ha többen rendeltek egyszerre. (pl. nálunk van)
- Kérj mindegyik szolgáltatótól konkrét ajánlatokat, amikkel megkönnyítheted kollégáidnak a választást.
Így rendelj ételt online meetingre
A fenti ponthoz szervesen kapcsolódik, hogy ha bármivel kapcsolatban kérdés merülne fel benned, esetleg ötleted támadna, vagy szeretnéd a munkahelyed lehetőségeit valakivel érdemben átbeszélni, nyugodtan írj nekünk üzenetet, örömmel hallunk felőled, és szívesen segítünk.
Miket érdemes figyelembe venni, ha ételt küldenél egy online meeting résztvevőinek?
Röviden, három dolgot: a logisztikát, a termékeket és ennek a kettőnek a metszetét.
Adok egy rövid checklist-et, amit érdemes végigvenned:
- Hány résztvevőnek szeretnék csomagot küldeni?
- Tudod-e minden résztvevő pontos címét?
- Jól szállíthatók a termékek, amiket szeretnék? (kell-e hűteni, melegen tartani, vákuum csomagolható-e a termék stb.)
- Hány óráig szeretném, hogy megkapják a csomagokat? (pl. ha a rendezvény 11:00-kor kezdődik, akkor érdemes 8:00 – 10:00 közöttre kérni)
- Van- elegendő-e a keretem? (termékek + szállítási költség, 2000 Ft/fő általában kevés)
- Van-e a résztvevők közül bárkinek ételallergiája?
- Te szeretnéd leadni mindenki rendelését, vagy az is megfelel, ha mindenki maga rendel és a cég ezt utólag megtéríti (lentebb erre konkrét megoldást kapsz)
Három eset, három megoldás:
1. Online kávészünet
Többen kerestek minket például olyan igénnyel, hogy kávészünetet szeretnének küldeni egy online meetingre, azaz kávét.
Ez nem szerencsés, mivel a kávét, hacsak nem dobozos kávéról van szó (ami valljuk be, köszönő viszonyban sincs a rendes kávéval) nem lehet szépen szállítani, vagy egy üres presszó- vagy hosszú kávéról, amik viszont biztosan kihűlnek és elvesztik az aromájukat, mire kiérnek a rendeltetési helyükre. Ráadásul saját kávéja csak annak nincs otthon, aki egyáltalán nem fogyaszt kávét.
Kávé helyett, próbáljunk valamilyen alternatívában gondolkodni. Nagyon jól működnek, főleg reggel a smoothiek, a különböző vitamin shot-ok, vagy akár a friss gyümölcslevek.
Mi is az utóbbit szoktuk legtöbbször javasolni, mert ki ne örülne, ha a reggeli croissant-ja mellé üveg valódi, frissen facsart narancslevet fogyaszthat.
2. Csapat reggeli
Volt, hogy azzal az igénnyel kerestek bennünket, hogy szeretnének reggeli csomagokat küldeni egy online csapat reggeli résztvevőinek pontban 8:30-ra, egyszerre 15 különböző budapesti címre.
Teljesen érthető az igény, azonban sajnos az éttermek, a catering cégek nem tudnak 15 helyen egyszerre megjelenni, hiszen nincs ennyi futárjuk.
A megoldás ilyenkor az lehet, hogy a szeretetcsomagok előző délután kerülnek kiszállításra, és olyan termékeket tartalmaznak, amik megtartják a minőségüket.
3. Team lunch
Ebben az esetben azt kérte a megrendelő, hogy 11:30 és 12:00 között, 30 különböző budapesti helyszínre vigyünk egyszerre meleg ebédet.
Ekkor még nem tudta, hogy mi nem egy „catering szolgáltató” vagyunk, hanem online közvetítő platform, ezért a legjobb helyre jött.
A rendezvény résztvevőinek létrehoztunk egy-egy személyes rendelési fiókot az Orditon, amelyen keresztül ki-ki a saját lakóhelyéhez közeli éttermek és catering szolgáltatók kínálatából válogathatott és adhatta le rendelését a konkrét időpontra.
Külön öröm volt a cég számára, hogy nálunk az elszámolás havi bontásban történik és az összes rendelés után csak egy számlát állítunk ki, így nem kellett 30 különböző számlával bajlódniuk.
Itt az idő, hogy te is átadd a választás lehetőségét kollégáidnak
Egyre több cég választja a fent említett opciót, amely a járvány utáni időkben nagyon hasznosnak bizonyulhat minden cég számára.
A céges egyéni ételrendelési keretek kezelése egy teljesen ingyenes szolgáltatásunk, melynek keretében:
- A vállalat dolgozói egyéni ételrendelési fiókokat kapnak, amiket hozzárendelünk a megadott költségkerethez (akár többhöz is)
- A kollégák előre meghatározott napi, heti, havi vagy éves keretből gazdálkodhatnak és adhatnak le konkrét dátumra és időpontra (vagy akár azonnali szállításra)
- A rendelések a cég által előre szabályozhatók és utólagosan ellenőrizhetők.
Kérdésed van? Kattints ide és lépj kapcsolatba velünk!